Susie Wolffová: Status zákazníckeho tímu nám prospeje

Susie Wolffová
foto: © FIA Formula E

Šéfka stajne Venturi Susie Wolffová kvituje zmenu, s ktorou jej tím vstúpi do blížiacej sa sezóny 2019/2020. Doteraz disponovala monacká stajňa so statusom konštruktéra, od novej edície bude zákazníckym tímom Mercedesu.

O tejto zmene sme sa dozvedeli len minulý týždeň a vedenie Venturi takisto potvrdilo, že v autách si ponechá Felipeho Massu a Edoarda Mortaru. Ako informuje e-racing365, k dohode o odoberaní motorov Mercedes došlo už v roku 2017, keď nemecký konštruktér deklaroval svoj zámer vstúpiť do Formuly E. V minulej sezóne využíval tím HWA, predskokan Mercedesu, práve motory Venturi.

„V predošlej sezóne sme videli, že aj zákaznícky tím môže bojovať o čelo a pre nás, ako malý tím, je táto zmena z pohľadu výkonu jednoznačne správnym rozhodnutím. Znamená to, že snáď budeme mať silný balík, ktorý budeme môcť ešte vylepšovať,“ dúfa Wolffová, ktorá sa vyjadrila aj k ponechaniu si oboch pretekárov.

Venturi vstúpi do novej sezóny ako zákaznícky tím Mercedesu

„Jednou z našich výhod bola silná jazdecká zostava. Vlani to bola pre Felipeho nováčikovská sezóna a začiatok je vo Formule E vždy náročný. Mali sme aj problémy s autom, čo je pre jazdcov vždy náročné. Edo vlani vyhral a získal niekoľko pódií, čím dokázal svoje schopnosti. Podarilo sa mu to popri Felipem, takže o jeho rýchlosti niet pochýb,“ pokračuje šéfka tímu.

Venturi sa pred novou sezónou rozlúčilo s technickým partnerom ZF, ktorý zamieril k Mahindre. K ukončeniu spolupráce došlo ešte v polovici minulej sezóny. „Mali sme náročný štart do sezóny, ale podarilo sa nám spamätať a dokázali sme, že vieme vyhrávať. Zhoršovalo sa to, pretože sme jednoducho nedokázali udržať vývoj. Bolo zrejme, že prechádzame na status zákazníckeho tímu a opustili sme nášho partnera,“ dodala Wolffová.

Okrem Massu a Mortaru by mali v tíme pokračovať aj rezervní a vývojoví jazdci Norman Nato a Arthur Leclerc. Obaja s tímom počas posledného obdobia testovali. V tejto sezóne to však bude náročnejšie, keďže testy počas sezóny neuvidíme a všetok vývoj a práca budú prebiehať prostredníctvom simulátora.