Takto vyzerá najpravdepodobnejšia konfigurácia trate pre preteky vo Valencii

Maximilian Günther
foto: BMW AG

Formula E sa zhruba o tri týždne prvýkrát predstaví v Španielsku, konkrétne na Okruhu Ricarda Torma vo Valencii. Špecializovaný portál The Race dnes predstavil konfiguráciu trate, ktorá by mala byť čoskoro potvrdená.

Valencia hostila predsezónne kolektívne testy a nevyhla sa kritike. Mnohí predstavitelia ju považujú za nereprezentatívnu, keďže Formula E sa sústredí predovšetkým na úzke kľukaté okruhy v centrách miest. Samotná konfigurácia okruhu nie je takisto ničím výnimočným, ale vedenie šampionátu už pred časom avizovalo výrazné zmeny.

Spomínaný zdroj dnes informoval, že zmeny zahŕňajú viacero možností, vrátane kontroverznej umelo vytvorenej šikany na konci cieľovej rovinky. Tá bude umiestnená pri výjazde z boxov ako pravo-ľavá časť. Práve táto šikana bola v minulosti kritizovaná s tým, že v nej dochádzalo k zbytočným poškodeniam vozidiel.

Šéf FIA pre Formulu E a inovatívne motošportové projekty Frédéric Bertrand pre The Race prezradil, že „séria musí byť praktická a musí zabezpečiť najbezpečnejší kalendár, preto bol zvolený tento prístup. Aj keby sme jazdili na permanentnom okruhu, musel by byť upravený, aby vyhovoval charakteristikám Formuly E. Nechceme prísť s nudnou šou, alebo s niečím, čo z hľadiska technológie, ktorú promujeme, nedáva zmysel.“

Cieľom šampionátu bolo udržať podobu trate v tajnosti aspoň dva týždne pred pretekmi, aby mali tímy obmedzený čas na testovanie. Predpokladá sa však, že Formula E ponúkla tímom tieto informácie o čosi skôr. „Naším prvoradým cieľom je mať v siedmej sezóne dobrú šou. Chceme sa uistiť, že verejnosti, televíznym divákom a ľuďom sledujúcim šampionát ponúkneme rovnako, alebo ešte atraktívnejšie preteky ako predtým.“

Preteky vo Valencii vzbudzujú obavy, problémom je dodržiavanie traťových limitov

Jedným z problémov trate vo Valencii môžu byť traťové limity, ktorých porušovanie bolo počas predsezónnych testov jednou z hlavných tém. Na vine sú aj nízke obrubníky, ktoré to pilotom výrazne uľahčujú. „Trať je homologizovaná za týchto bezpečnostných podmienok, ktoré sú spojené s traťovými limitmi. Ak začnete traťové limity modifikovať a potom ich nerešpektujete, tak zmeníte aj podmienky bezpečnosti a tento hazard si s FIA nemôžeme dovoliť.“

Bertrand verí, že Valencia zavrie ústa kritikom. „Niektorí ľudia možno povedia, že to bola jedna z najlepších tratí siedmej sezóny, pretože sme ju zmenili spôsobom, ktorý sedí charakteristikám Formuly E. Nebudeme nevyhnutne sledovať systémy, pretože potenciálne vytvoríme traťové limity, ktoré viac vyhovujú štandardom Formuly E.“

Dvojitá Valencia E-Prix je na  programe 24. a 25. apríla.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *