TESTY: Týchto 24 mien uvidíme v nováčikovských testoch v Marrákeši (Aktualizované)

foto: Formula E

Oficiálne nováčikovské testy Formuly E privíta hostí marocký Marrákeš. V tomto prehľade vám prinášame všetko podstatné.

Audi Sport Abt Schaeffler

Továrenský tím Audi dá priestor juhoafricko-talianskej dvojici Kelvin van der LindeMattia Drudi. Obaja jazdci sú členmi Audi. Drudi sa k nemeckému gigantovi pripojil pred rokom a okrem iných podujatí sa predstavil v 24-hodinových pretekoch v Spa. Počas posledných mesiacov 21-ročný jazdec podporoval dvojicu pretekárov Audi vo Formule E.

O dva roky starší Juhoafričan van der Linde je súčasťou Audi Sport od roku 2015. Dvakrát sa tešil z titulu v sérii ADAC GT Masters, zúčastnil sa na 24-hodinových pretekoch na Nürburgringu a absolvoval aj viacero ďalších vytrvalostných pretekov.

BMW i Andretti Motorsport

Druhý nemecký gigant BMW stavil na rakúsko-americkú spoluprácu. Rakúšan Lucas Auer je súčasťou BMW a momentálne ho okrem tohto testu čaká aj testovanie nového vozidla DTM v Monze. Najväčším úspechom 24-ročného jazdca je titul v ázijskej sérii JK Racing spred deviatich rokov. Od tej doby absolvoval množstvo pretekov v rôznych kategóriách. Naposledy to bola Toyota Racing Series či Super Formula.

Američan Kyle Kirkwood je novým prírastkom v rodine Andretti pre aktuálny ročník a americký tím ho využije v severoamerickej Indy Lights Series. Ešte len 21-ročný rodák z Floridy sa v posledných štyroch sezónach zakaždým radoval z titulu. Postupne zvíťazil v amerických šampionátoch F4, F3, U.S. F2000 a Indy Pro 2000.

DS Techeetah

Obhajcovia titulov posadia do svojich áut portugalsko-britský pár. Portugalčan Filipe Albuquerque nahradí v aute svojho krajana Antónia Félixa da Costu. Už 34-ročný pretekár má za sebou bohatú kariéru a na konte dva tituly ešte z čias Formuly Renault z roku 2006. Dve druhé miesta zaznamenal v európskej sérii Le Mans, jedno vo WEC v kategórii LMP2 a rovnako jedno v talianskom šampionáte GT.

V aute sa mal ukázať aj o dva roky starší James Rossiter. Rodák z Oxfordu má bohaté skúsenosti s vozidlami F1, keďže zastával funkciu testovacieho jazdca pre viaceré tímy: Honda (2004 – 2006, 2008), Super Aguri (2007), Force India (2012 – 2013). Medzi jeho najväčšie úspechy patria dve konečné tretie miesta v Super GT. Brit však absolvoval piatkový tréning namiesto chorého Jeana-Érica Vergna a testoch ho nahradí 35-ročný Francúz Nicolas Lapierre. Ten má na konte majtrovskú trofej z LMP2 a titul šampióna v A1 Grand Prix.

Envision Virgin Racing

Novozélandsko-britskú dvojicu uvidíme vo vozidlách Virginu. Novozélanďan Nick Cassidy zažije premiéru v elektrickom monoposte. V prípade 25-ročného jazdca môžeme hovoriť o viacerých tituloch. Za zmienku stoja celkové prvenstvá v šampionátoch Toyota Racing (2012 a 2013), v japonskej Formule 3 (2015), Super GT (2017) a v sérii Super Formula (2019). Za úspech sa dá považovať aj tretie miesto v Macau z roku 2014.

O dva roky staršia Alice Powellová získala v roku 2014 titul v ázijskej sérii Formula Renault. V premiérovej sezóne ženskej kategórie W Series obsadila vlani konečné tretie miesto. V aktuálnom ročníku je súčasťou podpornej série Formuly E Jaguar I-Pace eTrophy, kde je priebežne takisto tretia.

foto: Formula E
GEOX Dragon

Americký tím vsadil na švédsko-brazílsky pár. Joel Eriksson sa v roku 2016 dostal do šampionátu Formula 3 a vďaka desiatim pódiám skončil v celkovom poradí piaty. Navyše sa stal Nováčikom roka. O rok neskôr skončil dnes 21-ročný pilot po siedmich víťazstvách, štrnástich pódiách a piatich pole position druhý. Ďalšiu sezónu strávil v DTM, kde raz vyhral a vybojoval tri pódiové priečky.

Rovnaký starý Sérgio Setté Câmara sa v roku 2015 takisto predstavil vo Formule 3. Po dvoch úspešných sezónach postúpil do Formuly 2, kde v posledných dvoch rokoch trikrát vyhral, osemnásťkrát stál na pódiu a vyhral tri kvalifikácie. V roku 2016 bol testovacím a vývojovým jazdcom Toro Rosso, vlani zastával rovnakú pozíciu v McLarene. Obaja piloti budú do konca sezóny testovacími a rezervnými jazdcami tímu Dragon.

Panasonic Jaguar Racing

Jaguar sa nebojí výziev a v jeho monopostoch uvidíme, rovnako ako v prípade Virginu, aj pretekárku. Britka Jamie Chadwicková má za sebou nováčikovské testy s tímom NIO v Rijáde a Marrákeši. Ešte len 21-ročná rodáčka z anglického Bathu sa vlani stala premiérovou šampiónkou ženskej W Series. Titul získala aj v šampionáte MRF Challenge Formula 2000 a v roku 2015 aj v britskej kategórii GT4. Chadwicková sa nachádza na zozname možných účastníkov premiérovej sezóny pripravovaného projektu Extreme E, ktorý štartuje presne o rok.

Po jej boku uvidíme o rok mladšieho Sachu Fenestraza z Francúzska, ktorý pred štyrmi rokmi vyhral Formula Renault Eurocup a vlani triumfoval v japonskej Formule 3.

Jamie Chadwicková
foto: Formula E
Mahindra Racing

Indická Mahindra dá v Marrákeši priestor belgicko-brazílskej dvojici. Prvým z páru je 28-ročný Belgičan Sam Dejonghe, ktorý je simulátorovým a vývojovým jazdcom tímu. Medzi jeho najväčšie úspechy patrí tretie miesto v belgickom šampionáte KF2 spred dvanástich rokov, druhé miesto z európskej F3 (2011) a tretia pozícia v šampionáte MRF Challenge Formula 2000, ktorú si vybojoval o tri roky neskôr.

O dva roky mladší Brazílčan Pipo Derani patrí medzi hviezdy severoamerického motoršportu. Rodák zo Sao Paula na titul zatiaľ čaká, ale na konte má celkové druhé miesta z 24-hodinových pretekov v Le Mans, ázijskej série Le Mans, či šampionátu IMSA.

Mercedes-Benz EQ

Nováčikovský Mercedes dá priestor britsko-španielskemu páru. Jake Hughes absolvoval vlaňajšie nováčikovské testy s už neexistujúcim tímom HWA RACELAB, ktorý bol predchodcom Mercedesu. Pre 25-ročného Brita to tým pádom nebude úplná novinka. Vo svojej doterajšej kariére pôsobil v GP3, v európskej Formule 3 a aj v hlavnej kategórii F3, kde skončil vlani siedmy. V roku 2013 vyhral titul v britskej F4 a zaujímavé je aj konečné druhé miesto v ázijskej F3 z roku 2018.

O tri roky starší Daniel Juncadella má toho za sebou omnoho viac. V roku 2014 si vyskúšal vozidlo F1 ako testovací pilot stajne Force India. Okrem toho absolvoval množstvo pretekov DTM, vyhral preteky F3 v Macau a tri tituly má aj z rôznych kategórií v rámci F3.

Sam Dejonghe
foto: Formula E
NIO 333

Zatiaľ najslabší tím aktuálnej sezóny stavil na čínsko-taliansku kombináciu. Šancu dostane 18-ročný čínsky pilot Daniel Cao, ktorý skončil vlani v ázijskej F3 na konečnom treťom mieste. Vzhľadom na nízky jeho vek sú jeho doterajšie skúsenosti viazané na Áziu. V sezóne 2017/2018 vyhral ázijský juhovýchodný šampionát F4 a pred dvomi rokmi aj ázijskú formulovú Reanult Series. V prípade spolupráce s tímom NIO nepôjde o jednorazovú záležitosť, pretože nádejný pretekár bude do konca ročníka vývojovým jazdcom stajne.

Druhým do partie bude jazdec Akadémie Ferrari Antonio Fuoco. O päť rokov starší Talian vo vlaňajších testoch zajazdil vo farbách Dragonu tretí najrýchlejší čas a testov sa zúčastnil aj pred dvomi rokmi vo Valencii. V sezóne 2018/2019 bol rezervným a testovacím jazdcom amerického tímu. Skúsenosti má aj s F1 ako vývojový (2015 – 2016) a simulátorový (2019) jazdec Ferrari. Medzi jeho najväčšie úspechy patrí celkové tretie miesto z roku 2016 v už neexistujúcej GP3.

Nissan e.dams

V Nissane sa kompetentní rozhodli pre japonsko-britskú dvojicu. Pre 26-ročného Micunoriho Takabošiho nepôjde o premiéru vo Formule E, pretože na konte už má vlaňajší štart v nováčikovských testoch. Vo svojej doterajšej kariére má niekoľko zaujímavých míľnikov. V roku 2012 skončil celkovo tretí v japonskej Formule Challenge, o rok neskôr získal titul v tamojšej F3 v kategórii National Class. Ďalšie dva ročníky mu priniesli dve tretie miesta v hlavnej kategórii F3 v rámci Japonska, ktoré vylepšil titulom v sezóne 2017. Takaboši je momentálne rezervným a testovacím pilotom tímu.

O dva roky starší Jann Mardenborough takisto absolvoval s Nissanom vlaňajšie testy a počas svojej doterajšej kariéry si vyskúšal množstvo kategórií. K vrcholom jeho kariéry patrí tretie miesto v 24-hodinových pretekoch Le Mans z roku 2013 v kategórii LMP2. O rok neskôr skončil druhý v šampionáte Toyota Racing a rovnaké umiestnenie si vybojoval aj v japonskej Formule 3 v sezóne 2016. Momentálne zastáva pozíciu simulátorového jazdca v tíme Nissan e.dams.

Antonio Fuoco
foto: Formula E
ROKiT Venturi Racing

Stajňa Venturi stavila na istotu a do svojich vozidiel posadí oboch rezervných a testovacích jazdcov, ktorí absolvovali aj minuloročné nováčikovské testy. V prípade 27-ročného Normana Nata sa zatiaľ o tituloch nehovorí. Jeho maximom je tretie miesto v európskej sérii Le Mans v sezóne 2018. V aktuálnej edícii WEC ja takisto na priebežnej tretej pozícii.

O osem rokov mladší Arthur Leclerc skončil vlani na štvrtom mieste v šampionáte Formula 4 ADAC a jeho kariéra sa ešte len rozbieha.

TAG Heuer Porsche

Druhý nováčikovský tím Porsche bude mať čisto európske zastúpenie. Čoskoro 40-ročný Francúz, Frédéric Makowiecki, je továrenským pilotom Porsche posledných šesť rokov a v rámci kategórie GT dosiahol viacero úspechov, vrátane víťazstva v 24-hodinových pretekov na Nürburgringu v roku 2018. Skúsený jazdec momentálne háji farby nemeckého konštruktéra v americkom šampionáte IMSA. Skúsenosti má aj s Formulou E, pretože pred dvomi rokmi absolvoval nováčikovské testy s tímom DS Techeetah.

O devätnásť rokov mladší Rakúšan, Thomas Preining, je testovacím a vývojovým pilotom Porsche v elektrickom kolotoči. Súčasťou nemeckého konštruktéra je od roku 2017. Vlani pôsobil vo WEC a takisto v sérii ADAC GT. Spolu so svojimi kolegami zaznamenal štvrté miesta v šesťhodinových pretekoch vo Fudži, v tisícmíľových pretekoch v Sebringu a v 24-hodinových pretekoch Le Mans.

Zoznam účastníkov nováčikovských testov

Tím

Piloti

Audi Sport Abt Schaeffler

Kelvin van der Linde (RSA)

Mattia Drudi (ITA)

BMW i Andretti Motorsport

Lucas Auer (AUT)

Kyle Kirkwood (USA)

DS Techeetah

Filipe Albuquerque (PRT)

Nicolas Lapierre (FRA)

Envision Virgin Racing

Nick Cassidy (NZL)

Alice Powellová (GBR)

GEOX Dragon

Joel Eriksson (SWE)

Sérgio Setté Câmara (BRA)

Panasonic Jaguar Racing

Jamie Chadwicková (GBR)

Sacha Fenestraz (FRA)

Mahindra Racing

Sam Dejonghe (BEL)

Pipo Derani (BRA)

Mercedes-Benz EQ

Jake Hughes (GBR)

Daniel Juncadella (ESP)

NIO 333

Daniel Cao (CHN)

Antonio Fuoco (ITA)

Nissan e.dams

Micunori Takaboši (JAP)

Jann Mardenborough (GBR)

ROKiT Venturi Racing

Arthur Leclerc (MON)

Norman Nato (FRA)

TAG Heuer Porsche

Frédéric Makowiecki (FRA)

Thomas Preining (AUT)

Tagy:

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *