Tím Abt potrebuje po odchode Audi na zotrvanie vo Formule E 15 miliónov eur

Daniel Abt
foto: Formula E

Abt Sportsline patrí k zakladajúcim tímom Formuly E, ale ľahko sa môže stať, že ho na štartovom rošte už neuvidíme. Pochopiteľne, môže za to odchod Audi.

Nemecká stajňa začala svoje dobrodružstvo vo Formule E viac-menej samostatne, aj keď s istou podporou od Audi. Neskôr prešla táto podpora do statusu továrenského tímu. To sa však po uplynulej sezóne od základov zmení. Audi spolu s BMW opustili Formulu E a kým tím Andretti, ktorý tvoril s BMW jeden tím, pokračuje ďalej, Abt má vážne problémy a je vcelku reálne, že v šampionáte skončí.

Vedenie Abt Sportsline momentálne hľadá riešenie, ako si zachovať miestenku na štartovom rošte. Jednoduché to však nebude, pretože k dohode s Audi nedošlo a hlavné slovo v otázke „náhradníka“ za Audi by mala mať Formula E.

Šéf tímu Thomas Biermaier pre Speedweek povedal: „Vždy to boli naše malé rastlinky, o ktoré sme sa starali a ktoré rástli stále viac a viac. Situáciu musíme akceptovať. Stále sa snažíme byť súčasťou Formuly E. V tejto chvíli nevieme povedať, či budeme súčasťou ôsmej alebo deviatej sezóny.“

Zakladajúci člen Formuly E sa lúči, Audi ukončilo úspešné účinkovanie v šampionáte

Problémom sú samozrejme peniaze, keďže súkromný tím podľa Biermaiera potrebuje na štart vo Formule E pätnásť až šestnásť miliónov eur. „Máme jednu alebo dve možnosti. Hovoríme s existujúcimi partnermi a investormi. Rozhovory sa ešte asi trochu natiahnu. Zhruba 25 zamestnancov mi klope na dvere a pýta sa – čo bude ďalej? Do konca augusta sa niečo musí stať.“

Šéf tímu Abt vie, že aj napriek veľkej snahe to bude visieť na vlásku. „Človek musí byť správnom čase na správnom mieste a nájsť niekoho, s kým do toho môže ísť. Naša sila spočíva vo využívaní tímu. Sme zaujímaví pre ľudí, ktorí nemajú predstavu o motoristickom športe, ale hľadajú možnosti pre svoje investície.“

Formula E prišla o Audi a BMW, po budúcej sezóne odíde aj Mercedes. Podľa Biermaiera to však nie je dôvod na paniku. „Vo Formule E bolo na začiatku veľa tímov. Konštruktéri prichádzajú a odchádzajú a srdcom majstrovstiev sveta sú zvyčajne tímy, ktoré tvoria základ, žijú nimi a sú pretekármi. Konštruktéri sa na to často pozerajú ako na marketingový nástroj.“

„Stále je tu veľa výrobcov. Traja prémioví nemeckí konštruktéri odchádzajú, ale Formula E vyrástla rýchlo, možno až trochu prirýchlo. Teraz je v rovnováhe a môže robiť krok za krokom,“ dodal šéf tímu Abt.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *