Tím Venturi sa počas testov vo Valencii ocitol v strede poľa

foto: Shivraj Gohil

Monacká stajňa Venturi má za sebou vcelku úspešné oficiálne predsezónne testy vo Valencii. Nováčik Felipe Massa dosiahol celkovo ôsmy a Edoardo Mortara deviaty najlepší čas v kombinovanom poradí pilotov.

Pre Massu je to po mnohých rokoch v F1 veľká zmena. „Všetko je pre mňa úplne nové, zvykám si na auto, spoznávam trate. Ani jednu z nich nepoznám. Celá sezóna bude veľkou výzvou. Budem sa učiť jazdiť na okruhoch a budem sa snažiť ovládať auto správne. Každou jazdou sa učím nové veci. Je to úplne iné auto s odlišnými pneumatikami, nemá prítlak. Na miestach s malou priľnavosťou sa auto kĺže omnoho viac, než na čo som bol zvyknutý v F1. Musím pochopiť množstvo rozličných vecí. Táto výzva sa mi páči a dúfam, že sa budem učiť veľmi skoro.“

foto: Shivraj Gohil

Brazílčan sa po testoch vyjadril aj k neustálemu rastu elektrického kolotoča. „Myslím si, že šampionát potreboval aspoň tri roky na to, aby pochopil, ako má fungovať. Ja som si od začiatku myslel, že je to skvelý nápad. Samozrejme, že museli vyriešiť mnoho problémov. Od tretej po štvrtú sezónu dosiahli veľký krok vpred. Teraz to bude možno ešte výraznejšie. Myslím si, že sa Formula E už nemusí ničoho báť.“

Niekdajší vicemajster sveta F1 poskytol aj pohľad na mestské okruhy. „Je to pekný nápad. Formula E jazdí v nádherných krajinách a mestách. Ľudia sú plní entuziazmu. Niektorí stále tvrdia, že to nemá poriadny motor a zvuk, ale je to budúcnosť. Ešte aj cestné vozy budú o päť rokov elektrické a budú bez zvuku. Dokonca aj Formula 1 má oproti minulosti iný zvuk. Mentalita ľudí sa rokmi mení,“ dodal Massa, ktorý sa opäť spojil s Jackym Eeckelaertom, svojím prvým inžinierom vo Formule 1 z čias jeho pôsobenia v tíme Sauber.

foto: © FIA Formula E

Mortara si počas testov jazdu v novom aute vychutnával. Nevadila mu ani ochrana hlavy, tzv. svätožiara: „Je to veľmi podobné ako vlani. Máme trochu viac výkonu v kvalifikácii a pretekoch. Celkovo je to však to isté. Pneumatiky majú trochu lepšiu priľnavosť, ale rýchlejšie sa opotrebujú. Auto sa ovláda veľmi dobre. Podľa mňa svätožiara neovplyvňuje výhľad. Ani si ju nevšimnete. Po niekoľkých kolách na ňu zabudnete. Ide o bezpečnosť, je to jednoznačne pozitívna vec.“

Švajčiarsko-taliansky pilot je pred novou sezónou pri určovaní cieľov opatrný. „Je náročné hovoriť o cieľoch. Nevieme, kde sa nachádzame v porovnaní s našimi konkurentmi. Dúfam, že sme konkurencieschopní, ale tým si človek nemôže byť nikdy istý. Až v Rijáde reálne uvidíme, ako na tom sme. Auto sme výrazne zlepšili a vieme, kde sme robili vlani chybu. Či to bude stačiť, to nevieme.“

Čo ukázali oficiálne predsezónne testy vo Valencii?