Tímom robí šasi nového monopostu Gen2 nemalé starosti

foto: © FIA Formula E

Od zajtra budeme sledovať prvé kolektívne testy konštruktérov na španielskom okruhu Monteblanco. Ôsmi z deviatich konštruktérov budú testovať vozidlo Gen2. Už dávnejšie svoju absenciu potvrdili predstavitelia NIO.

Aktuálne sledujeme poslednú sezónu Formulu E s aktuálnymi monopostami, ktoré svojim vzhľadom pripomínajú klasické formulové šampionáty. Podobu auta s označením Gen2 sme spoznali len začiatkom marca počas autosalónu v Ženeve. Piloti, tímy či fanúšikovia sa na budúcu sezónu veľmi tešia.

Podobne to vnímajú aj šéfovia tímov, ktorí sa však obávajú prechodnej fázy a poukazujú na zmenu, ktorú predstavuje jednoliate šasi. „Výzvou budú predovšetkým veľké časti karosérie inšpirované športovými vozidlami. Celá stavba vozidla môže takto trvať aj dva dni. Nevieme, ako veľmi komplexné to bude. Zaujímavý bude najmä tlak počas pretekárskeho víkendu,“ povedal pre e-racing365 šéf stajne Andretti Roger Griffiths.

Na druhej strane, prístup k batérii zo spodnej časti Gen2 by mal urýchliť prípadnú výmenu batérií. „Z praktického hľadiska je podľa mňa prístup zospodu dobrý. Pamätám si, že keď sme zahajovali prvotný tender, tak jedným z kritérií bolo, aby bolo možné batériu vymeniť za 30 až 40 minút. Ak budeme mať problémy s batériou pri tomto jedinom aute, tak ju budeme musieť vymeniť v priebehu dňa. Preto je tento čas dôležitý.“

Práve prípadná prestavba vozidla robí starosti, pretože medzi druhým meraným tréningom a kvalifikáciou je len dvojhodinová pauza. Medzi Super Pole a pretekmi sú to len tri hodiny. „Ak si vezmete za príklad Alexa Lynna, ktorý v Mexiku havaroval v druhom tréningu a bol schopný o hodinu neskôr absolvovať kvalifikáciu, tak si nie som istý, či to v piatej sezóne bude možné,“ dodal pre rovnaký zdroj šéf stajne Audi Allan McNish.