Tímy rešpektujú sprísnenie technických pravidiel

Sébastien Buemi
foto: Formula E

Tímy Formuly E sa pred blížiacim sa začiatkom sezóny musia vyrovnať s viacerými zmenami pravidiel, ktoré môžu zamiešať karty. Väčšina z nich je podľa informácií e-racing365 so zmenami zmierená.

Medzi najväčšie zásahy zo strany vedenia šampionátu patrí väčší dôraz na kontrolu softvéru. V prvom rade ide o sprísnenie kontroly, ktorá má zabrániť, aby stajne využívali softvérové riešenia napodobňujúce kontrolu trakcie. Už sme niekoľkokrát spomínali, že takéto riešenia nachádzajúce sa v takzvanej šedej zóne pravidiel vraj vlani využívalo niekoľko tímov. Predovšetkým v daždi to pretekárom značne pomáhalo.

Mark Preston, šéf stajne DS Techeetah, ktorá bude obhajovať oba majstrovské tituly, je so zmenami pravidiel stotožnený. „FIA vždy tvrdila, že s deviatimi konštruktérmi nechce rôznu interpretáciu pravidiel. Preto chce, aby boli veci viac čierne a biele. Ak jestvuje šedá zóna, tak ju využije každý a dostaneme sa do problémov. Myslím si, že je to rozumný ťah práve v tejto fáze šampionátu.“

Nissan sa pri lakovaní inšpiroval kimonom, cez leto prebudoval pohonnú jednotku

Náročnú úlohu počas leta mal Nissan, ktorý musel prestavať svoju pohonnú jednotku a dvojitý komponent MGU vymenil za jeden. Športový riaditeľ japonského konštruktéra Michael Carcamo to vníma nasledovne: „Povedal by som, že je to práca pre FIA, zabezpečiť konkurencieschopnosť, rovnosť a férovosť v padoku. My práve dúfame, že tak bude robiť. Našou prácou je rešpektovať pravidlá a pracovať v stanovenom rámci. Nemáme s tým problém, ak sa jasne určí priestor, v ktorom tímy operujú.“

V odlišnej situácii je tím Virgin, ktorý je zákazníckou stajňou Audi. „My toho veľa nevieme, pretože sa nezúčastňujeme na stretnutiach technickej skupiny, vzhľadom na náš zákaznícky status. Viem však, že sa riešili isté veci. Na konci dňa máme voľný softvér, ktorý môžeme výrazne upravovať. FIA môže prísť a upraviť pravidlá. Z môjho pohľadu však nevidím veľký problém, pretože úroveň pretekov je dobrá. Nepočujete jazdcov, žeby sa sťažovali, že sa auto ovláda až príliš ľahko,“ uzavrel šéf stajne Virgin Sylvain Filippi.

Porušenie pravidla o zákaze trakčnej kontroly bude prísne trestané