Tímy trápi málo reklamného priestoru na monopostoch

foto: © FIA Formula E

Nie je žiadnym prekvapením, že do Formuly E prichádza čoraz viac sponzorov a reklamných partnerov. Tí chcú vidieť svoje logá na pretekárskych autách.

Reklamný riaditeľ stajne TECHEETAH Keith Smout pre e-racing365 prezradil, že ho trápi čoraz menší priestor na autách vyhradený pre reklamné účely. Podľa neho by tímy mali nájsť nejaké riešenie, ak chcú zostať finančne stabilné. Vedenie šampionátu určilo za reklamné plochy len niektoré časti vozidla. Ide o predné krídlo, nos, zrkadlá, okolie kokpitu, on-board kamera, zadné krídlo, helma a kombinéza pilota.

„Ešte aj pri súčasnom aute, kde je isté percento vyhradené pre sériu, je po príchode spoločnosti ABB ako titulného sponzora, tlak na dodatočnú firemnú identitu auta. Ani súčasný stav nie je ideálny, pretože máte oblasti ako napríklad vrchný kryt motora, ktorého cena je vysoká a spoločne so zadným krídlom a bočnicami je to primárna oblasť. Nachádzajú sa tam však skratky mien pilotov,“ prezrádza Smout.

Problém pre zákaznícke tímy

Podľa neho bude v piatej sezóne 2018/2019 k dispozícii o štvrtinu menej reklameného priestoru. To môže znamenať problémy pre nezávislé a zákaznícke tímy. „Pri pohľade na nové auto vidíme, že je tam ešte menej priestoru a navyše nemáme zadné krídlo. Podľa môjho odhadu sme stratili asi 25 percent priestoru. Je to naozaj veľký problém, keďže sme nezávislým tímom a realita je taká, že rozpočet si musíme vyskladať prevažne cez sponzoring.“