Tímy žiadajú jasnejšie pravidlá týkajúce sa pások

Mitch Evans
foto: © FIA Formula E

Tímy žiadajú po posledných trestoch jasnejší výklad pravidiel týkajúcich sa umiestnenia pások, ktoré vymedzujú právomoci jednotlivých členov stajne. Informuje o tom e-racing365.

Stajňa BMW dostala v Santiagu dva tresty, ktoré boli zhrnuté do pokuty vo výške dvetisíc eur. Prvý bol udelený za to, že na vozidle Alexandra Simsa pracoval člen tímu s čerevnou páskou na ruke. To vyšlo stajňu na 500 eur. Ďalších 1500 eur musela zaplatiť za to, že na jednom z počítačov v zóne inžinierov pracoval člen tímu s modrou páskou. Každý z tímov dostane 20 žltých operačných pások, jedenásť všeobecných pások a päť pások určených pre manažment a PR. Tím musí následne odovzdať zástupcovi šampionátu presný zoznam ľudí s konkrétnymi typmi pások.

Alexander Sims
foto: © FIA Formula E

Šéf stajne BMW Roger Griffiths pre vyššie uvedený zdroj prezradil, čo sa vlastne v Čile stalo. „V našom prípade išlo len o chybu. Vedeli sme, že sa to týkalo člena s červenou páskou, ktorý nemá povolenie na to, aby sa dotkol auta. Jednoducho o tom nepremýšľal. Myslím si, že ho niekto požiadal o radu, on tam šiel a dotkol sa auta. Je to len chyba. Nie je v tom nič zlomyseľné. Nešlo o zámer spraviť niečo zlé. Akceptovali sme, čo sa stalo a nehádali sme sa. Je to však frustrujúce. Plne rešpektujeme pravidlá.“

Podľa šéfa tímu je však potrebné ujasnenie pravidiel. „Chceme jasnejší výklad, pretože toto je komplexné auto. Musí na ňom pracovať množstvo ľudí. Jednou z výziev je, pretože auto sa nevracia do našej základne, že na ňom musíme pracovať priamo tu.“ Pravidlá týkajúce sa nosenia pások počas pretekárskeho víkendu začínajú platiť v piatok ráno o deviatej hodine.

„Nikto z nás, a dúfam, že to platí aj pre ostatné tímy, nehľadá spôsob, ako porušiť pravidlá týkajúce sa pások. Je to však náročné. Sme v neustálom dialógu s FIA a takisto aj s Formulou E. Chceme sa uistiť, že to všetci budeme chápať rovnako – Formula E, FIA, účastníci a konštruktéri,“ dodal Griffiths.