Stajňu so základňou v Indianapolise viedla pretekárska legenda Michael Andretti. Tím má na svojom konte množstvo štartov vo Verizon IndyCar Series. Andretti Autosport však pôsobí na viacerých frontoch. Vozidlá s touto značkou nájdeme na štartovom rošte ďalších iných sérií (Cooper Tyres Indy Lights, Pro Mazda Championship, USF2000 National Championship). Adrettiho stajňa získala štyri tituly v sérii IndyCar (2004, 2005, 2007 a 2012), dva tituly v sérii Firestone Indy Lights (2008 a 2009), jeden primát v šampionáte USF2000 (2010) a dvakrát sa radovala v legendárnych pretekov Indianapolis 500 (2005 a 2007). Od roku 2018 sa tím zmenil na továrenskú stajňu BMW.
Formula E
2014/2015 – Andretti Formula E
Jazdci
Stajňa Andretti nedosiahla víťazstvo počas premiérovej sezóny FE. Dosiahla však tri druhé miesta zásluhou trojice Vergne, Montagny a Speed. V konečnom hodnotení nazbierala 119 bodov a obsadila šiestu pozíciu.
2015/2016 – Amlin Andretti
Jazdci
Americký tím doplácal počas druhej edície na slabé technické zázemie. Jazdecká dvojica nazbierala v desiatich pretekoch iba 49 bodov, čo stačilo len na siedme miesto.
2016/2017 – MS Amlin Andretti
Jazdci
Američania vstúpili do tretej sezóny s väčšími ambíciami ako v predošlej sezóne a začiatok nebol zlý. Lenže po počiatočnom bodovom zisku prišli suchoty a konečné siedme miesto v hodnotení tímov. Stajňa Andretti počas sezóny ohlásila budúcu spoluprácu s BMW.
2017/2018 – MS&AD Andretti
Stajňa Andretti zažila najhoršiu sezónu za prvé štyri roky Formuly E. Skončila beznádejne na poslednom mieste. Počas roka pilotom aj monopostom chýbala potrebná rýchlosť, čo sa prejavilo na minimálnom bodovom súčte. Táto edícia slúžila predovšetkým na prípravu pred piatou sezónou, počas ktorej sa z tímu stane továrenský tím BMW.
2018/2019 – BMW i Andretti Motorsport
Prvá sezóna továrenského tímu BMW dopadla pozitívne a americko-nemecké zoskupenie vylepšilo najlepší výsledok niekdajšieho tímu Andretti z prvej sezóny a skončilo na piatom mieste. Hneď na úvod sa BMW dočkalo premiérového triumfu vo Formule E, keď v Rijáde triumfoval António Félix da Costa.
2019/2020 – BMW i Andretti Motorsport
Druhý ročník pre BMW vo Formule E mal dve tváre. Úvod vyšiel na jednotku, keď Sims vyhral v Rijáde a Günther v Santiagu. Nemecký pilot dokázal zvíťaziť aj doma v Berlíne. Okrem toho však tím podával veľmi nevyrovnané výkony. Túžil po konečnom druhom mieste, napokon skončil piaty a vyrovnal svoj najlepší rezultát z predošlej sezóny.
Doterajšie pôsobenie v FE
sezóna | jazdci | umiestnenie |
---|---|---|
2014/2015 | Franck Montagny* Jean-Éric Vergne** Charles Pic*** Matthew Brabham* Marco Andretti*** Scott Speed**** Justin Wilson*** Simona de Silvestrová* | 6. miesto |
2015/2016 | Robin Frijns Simona de Silvestrová | 7. miesto |
2016/2017 | Robin Frijns António Félix da Costa | 7. miesto |
2017/2018 | António Félix da Costa Tom Blomqvist ***** Stéphane Sarrazin **** Kamui Kobajaši * | 10. miesto |
2018/2019 | Alexander Sims António Félix da Costa | 5. miesto |
2019/2020 | Alexander Sims Maximilian Günther | 5. miesto |
* v sezóne odjazdil dve podujatia
** v sezóne odjazdil deväť podujatí
*** v sezóne odjazdil jediné podujatie
**** v sezóne odjazdil štyri podujatia
***** v sezóne odjazdil šesť pretekov
Štatistiky po sezóne 2019/2020
Počet ePrix: 69
Konštruktérske tituly: 0
Jazdecké tituly: 0
Víťazstvá: 4
Double: 0
Pódiové umiestnenia: 14
Body: 500
Pole positions: 6
Najrýchlejšie kolá: 2
Debut v FE: Peking (2014/2015)
Prvé víťazstvo: Rijád (2018/2019)
Najlepšie umiestnenie: 5. miesto (2018/2019 a 2019/2020)
Monoposty
Spark-Renault SRT_01E (2014/2015)
Spark-Renault SRT_01E (2015/2016)
Spark-Andretti ATEC-02 (2016/2017)
druhá verzia lakovania
Spark-Andretti ATEC-03 (2017/2018)
Spark-BMW IFE.18 (2018/2019)
foto: Formula E
Spark-BMW IFE.20 (2019/2020)
foto: Formula E