Stajňa odštartovala svoje pôsobenie v roku 2004 ako jedna zo súčastí série A1GP s povolením čínskeho ministerstva športu. Zoskupenie vedené dvojicou Steven Lu a Yu Liu súťažila v niekoľkých rozličných medzinárodných pretekárskych sériách vrátane A1GP, Superleague Formula a FIA GT1. Podporovalo mnoho čínskych pretekárov ako napríklad Ma Čching Čchua, Cong Fu Čeng a Ho-Pin Tung.
Niekdajší tím China Racing má bohaté skúsenosti aj z iných motoršportových a manažérskych operácií, keďže organizoval desať podujatí v Pekingu, Šanghaji, Čengdu, Žuhai a Ordose, vrátane dvoch pretekov v uliciach Pekingu. Postupom času začala stajňa vystupovať pod britskou vlajkou.
Formula E
2014/2015 – China Racing / NEXTEV TCR
Stajňa NEXTEV TCR sa v úvodnej sezóne mohla tešiť z titulu pre Nelsona Piqueta Jr., ktorý triumfoval o jediný bod pred Sébastienom Buemim. Brazílsky pilot zvíťazil dvakrát, získal jedno druhé a dve tretie miesta. Čínsky tím nazbieral 152 bodov a obsadil štvrté miesto.
2015/2016 – NEXTEV TCR
Čínsky tím zažil v porovnaní s premiérovou sezónou obrovský prepad. Počas druhej edície dokázala nazbierať len chudobných devätnásť bodov, čo jej stačilo až na poslednú deviatu pozíciu.
2016/2017 – NextEV NIO
Stajňa NextEV NIO sa do tretej edície Formuly E pustila s poriadnou vervou a najmä úvodné preteky v Hongkongu naznačili zlepšenie oproti predchádzajúcej sezóne. Okrem niekoľkých zábleskov to však nebolo nič výnimočné. Aj napriek tomu sa stajňa postarala o zlepšenie a v konečnom poradí skončila na šiestej pozícii.
2017/2018 – NIO Formula E
Britský tím s čínskym pozadím sa vo štvrtej edícii Formuly E zväčša trápil. Najsvetlejším momentom bolo druhé miesto Turveyho v Mexiku City. Stajňa mala problémy so spoľahlivosťou a slabou formou Filippiho. Ročník uzavrela na ôsmom mieste.
2018/2019 – NIO Formula E
Stajňa NIO má za sebou zatiaľ najmenej vydarenú sezónu vo Formule E. V trinástich pretekoch nazbierala len sedem bodov a obsadila posledné jedenáste miesto. Piloti sa trápili s autom, ktorému chýbala rýchlosť a často sa sťažovali na jeho zlú ovládateľnosť.
2019/2020 – NIO 333
Kto si po predošlej sezóne myslel, že to už horšie byť nemôže, ten sa mýlil. Čínsky tím zmietaný vnútornými problémami nedokázal bodovať ani v jedných z jedenástich pretekov a bez bodu skončil posledný. Záverečné berlínske finále absolvoval Abt, ktorý si tak našiel miesto po výpovedi v Audi. K návratu mu pomohol aj Ma, ktorý kvôli reštrikciám súvisiacim s COVID-19 nemohol opustiť Čínu.
Doterajšie pôsobenie v FE
sezóna | jazdci | umiestnenie |
---|---|---|
2014/2015 | Ho Pin-Tung* Antonio García ** Charles Pic *** Oliver Turvey ** Nelson Piquet ml. | 4. miesto |
2015/2016 | Nelson Piquet ml. Oliver Turvey | 9. miesto |
2016/2017 | Nelson Piquet ml. Oliver Turvey | 6. miesto |
2017/2018 | Luca Filippi **** Oliver Turvey **** Ma Čching-Chua ** | 8. miesto |
2018/2019 | Oliver Turvey Tom Dillmann | 11. miesto |
2019/2020 | Oliver Turvey Daniel Abt***** Ma Čching-Chua****** | 12. miesto |
* v sezóne odjazdil tri podujatia
** v sezóne odjazdil dve podujatia
*** v sezóne odjazdil štyri podujatia
**** v sezóne vynechal jedno podujatie
***** odjazdil len šesť pretekov
****** odjazdil len päť podujatí
Štatistiky po sezóne 2019/2020
Počet ePrix: 69
Konštruktérske tituly: 0
Jazdecké tituly: 1 (2014/2015)
Víťazstvá: 2
Double: 0
Pódiové umiestnenia: 6
Body: 284
Pole positions: 2
Najrýchlejšie kolá: 4
Debut v FE: Peking (2014/2015)
Prvé víťazstvo: Long Beach (2014/2015)
Najlepšie umiestnenie: 4. miesto (2014/2015)
Monoposty
Spark-Renault SRT_01E (2014/2015)
Spark-NEXTEV TCR FormulaE 001 (2015/2016)
Spark-NEXTEV FormulaE 002 (2016/2017)
Spark-NextEV NIO Sport 003 (2017/2018)
Spark-NIO Sport 004 (2018/2019)
foto: Formula E
Spark-NIO FE-005 (2019/2020)
foto: Formula E