Traťové limity? Niekdajší šampión di Grassi predostrel veľmi zaujímavé riešenie

Lucas di Grassi
foto: Formula E

Lucas di Grassi pred dnešnými pretekmi vo Valencii loboval za úpravy senzorov útočného režimu, ktoré by viedli k zníženiu výkonu, ak by pilot porušil traťové limity. Informuje o tom Motorsport.com.

Ako sme včera informovali, na Okruhu Ricarda Torma je nainštalovaný kamerový systém, ktorý sleduje prvú, druhú, šiestu a dvanástu zákrutu. Brazílčan vo farbách Audi navrhoval iný systém, ktorý by bol podľa neho konzistentnejší. Navrhoval, aby senzory aktivujúce útočný režim boli využité opačne.

„Musíme zostať pred bielou čiarou. Rovnako ako sme videli minulý víkend F1 v Imole. Nepáčia sa mi tieto typy riešení. Už som to hovoril FIA, poslal som im správu a hovoril s niektorými ľuďmi, že my vo Formule E máme jedinečnú príležitosť. Máme senzor, ktorý je využívaný pre aktiváciu útočného režimu,“ vysvetľuje di Grassi.

Navrhol, aby boli tieto senzory využité na spomalenie pilota, ktorý porušuje limity. „Môžete vytvoriť softvér s rovnakými slučkami na vonkajšej strane trate. Ak ich pretnete, zníži sa vám výkon. Umiestnite tieto slučky na hranicu traťových limitov. Akonáhle sa ich dotknete alebo ich prejdete, prídete o časť výkonu na desať alebo dvadsať sekúnd. Takže, tu nie je faktor subjektivity alebo mazania časov.“

„Teraz sa na kamery musia dívať desaťkrát a o desať minút vynesú komisári rozhodnutie. Pre mňa je oveľa jednoduchšie ísť binárnym spôsobom. Máte senzory v aute. Je to len o softvéri. Ak pretnete šikanu alebo urobíte chybu, namiesto toho, aby ste ňou prešli pomaly, prídete o výkon. Nezískate žiadnu výhodu. Hotovo. Limity trate sa môžu vyvíjať veľmi dobrým spôsobom,“ dodáva šampión tretej sezóny.

Valencia: Na dodržiavanie traťových limitov bude dohliadať kamerový systém

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *