Uvidíme krásnu Carmen Jordá vo Formule E?

foto: Facebook/@carmenjordaofficial

Španielska pretekárka Carmen Jordá má za sebou turbulentné obdobie a podľa najnovších náznakov by sme ju mohli čoskoro vidieť vo vozidle Formuly E.

Jordá nikdy vo svete motoršportu nevynikala výsledkami, práve naopak. Jej kariéra stojí predovšetkým na jej výzore, vďaka čomu to dotiahla až na post vývojovej jazdkyne Lotusu (neskôr Renaultu) v F1. Len nedávno sa stala terčom kritiky zo strany svojich kolegýň, keď povedala, že ženy by mali mať svoj vlastný šampionát F1. Ešte väčšie kontroverzie vyvolalo jej nedávne vymenovanie do Komisie žien v rámci FIA.

Najnovšie Jordá zrejme prezradila niečo, čo nemala. Na svojom instagramovom účte zverejnila krátke video zo simulátora Mahindry, ku ktorému napísala: „Som veľmi rada, že som sa v simulátore pripravovala na svoju prvú testovaciu jazdu vo vozidle Formuly E na budúcotýždňovej Mexiko City E-Prix.“ Krátko nato však pretekárka toto video zmazala a nechcela sa k celému projektu vyjadrovať.

Felix Rosenqvist a Nick Heidfeld
foto: Mahindra Racing

Mexická metropola neponúkne žiadne oficiálne testy. Jordá sa tak môže predviesť jedine v rámci voľného tréningu alebo v samostatnom testovacom úseku. Ďalšou možnosťou je, že španielska pilotka by nahradila niektorého z pilotov Mahindry. V prípade Nicka Heidfelda aj Félixa Rosenqvista je to však vysoko nepravdepodobné.

Carmen Jordá by nebola prvkou pretekárkou v monoposte Formuly E. V úvodnej sezóne sa v prvých dvoch pretekoch v tíme Amlin Aguri predstavila Britka Katherine Leggeová. O dve podujatia viac absolvovala Talianka Michela Cerrutiová v stajni Trulli. Zatiaľ najvýraznejšiu stopu vo Formule E zanechala Švajčiarka Simona de Silvestrová, ktorá je jedinou ženou v sérii s bodovým ziskom. V dvanástich pretekoch nazbierala vo farbách tímu Andretti štyri body.

Odporúčame pohľad na tento článok, ktorý odhaľuje množstvo zaujímavých štatistických údajov od premiérových pretekov série v septembri 2014 až dodnes.