Uvidíme v sezóne 2020/2021 nové autá Gen2 Evo s terajšími elektromotormi?

foto: Formula E

Formula E počas tohto týždňa rokuje o možnosti využitia aktuálnych homologizovaných pohonných jednotiek v budúcej sezóne. Má ísť o riešenie problematickej situácie týkajúcej sa vývoja, ktorý znemožňuje pandémia koronavírusu. Informuje o tom The-Race.com.

Podľa uvedeného zdroja prebiehajú konzultácie medzi Medzinárodnou automobilovou federáciou, Formulou E a tímami. Aktuálna sezóna je prerušená. Nový ročník by sa mal začať v decembri tohto roka v saudskoarabskom Rijáde. Drvivá väčšina konštruktérov má hotové návrhy budúcoročných pohonných jednotiek a niektoré boli pred prerušením sezóny pripravené na testovanie. Budúci ročník bude mať pre Formulu E veľký význam, pretože prebehne už so štatútom majstrovstiev sveta. Viaceré kľúčové otázky by mali byť vyriešené v nasledujúcich týždňoch, ale najpálčivejšou otázkou je budúcnosť aktuálnych pohonných jednotiek.

Formula E má aktuálne desať konštruktérov, každých z nich má k dispozícii trinásť testovacích dní. V prípade, že konštruktér dodáva pohonné jednotky niektorému zákazníckemu tímu, má o šesť testovacích dní navyše. V podstate ide o dvojfázové testovanie, ktoré zahŕňa testovanie spoľahlivosti, výkonu a plnenie požiadaviek potrebných na úspešnú homologizáciu. Za normálnych okolností prebehnú tieto práce od mája do septembra. Posledným možným termínom na testovanie je posledný októbrový deň. Celý homologizačný proces je vzhľadom na aktuálne reštrikcie nemožný. Nedá sa však očakávať, že by so zmrazením vývoja súhlasili všetky tímy, najmä nie tie, ktoré majú najslabšie balíky. Ak by došlo k úplnému zastaveniu vývoja, v ich prípade by to bolo o „odpísaní“ dvoch sezón.

Stajňa Dragon chce zvládnuť ďalšie dve sezóny s vlastnými elektromotormi

Ďalším problémom sú batérie, ktoré sú podľa The-Race.com spoločne so všetkými autami umiestnené v sklade DHL na letisku vo Valencii. Výrobca batérií bude mať na ich vynovenie pred štartom novej sezóny desať až dvanásť týždňov. Tento čas môže byť aj kratší v závislosti od vývoja pandémie. To môže mať v prípade akýchkoľvek posunov termínov vplyv na začiatok nového ročníka, ktorý by mal odštartovať oficiálnymi kolektívnymi testami.

Takisto prebiehajú diskusie o zvyšku aktuálnej sezóny, ktorá je prerušená do odvolania. V prípade zrušených pretekov v Paríži a Ríme môže dôjsť k ich opätovnému návratu do kalendára. Sezóna by mala vyvrcholiť v londýnskej ExCeL Arene, tá je však momentálne prestavaná na dočasnú nemocnicu. Ak by nebolo možné využiť areál na sezóne finále, do úvahy by prichádzali britské trate Brands Hatch, Silverstone a Donington Park.

V tomto článku:…

Uverejnil používateľ Formula-E.sk Streda 1. apríla 2020

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *