Už viac nie sme druhým najlepším tímom, tvrdí Lucas di Grassi

Lucas di Grassi - Buenos Aires - štart

Lucas di Grassi patril v doterajších dvoch sezónach k najväčším favoritom na zisk titulu, na ktorý však zatiaľ čaká. Minulý rok oň prišiel v prospech Sébastiena Buemiho, za ktorým sa nachádza aj po troch odjazdených ePrix aktuálnej edície.

Aj napriek slušnému priebežnému umiestneniu je pilot tímu ABT nespokojný s prvými africkými pretekmi FE. „Marakéš bol pre nás zatiaľ najhorším podujatím vo Formule E. Mali by to byť zatiaľ jediné preteky Formuly E, v ktorých sme nemali príležitosť alebo rýchlosť na to, aby sme skončili na pódiu. Inokedy som bol diskvalifikovaný alebo som odstúpil. Marakéš priniesol zlý výkon a nevieme, prečo.“

„V pretekoch sme mali nejaké problémy, ale nie sme na tom s tempom tak dobre ako ostatné Renaulty. Myslím si, že s pohonnou jednotkou Renaultu majú tímy výhodu a my už nie sme jasnou dvojkou. Vlani sme boli jednoznačne druhým najlepším tímom. Buemi urobil chyby a bol som to ja, kto v tých pretekoch zvíťazil a vyvíjal naňho tlak. Tento rok je tu množstvo ľudí, ktorí sa výrazne zlepšili a posunuli latku vyššie. Máme tu druhý tím Renaultu, takže dokopy majú štyri autá. Citroen takisto výrazne investoval do svojich zdrojov, NextEV urobil pokrok, Mahindra a Faraday Future Dragon Racing majú pohonné ústrojenstvo, ktoré je takisto dobré,“ vysvetľuje di Grassi.

Brazílčan sa vrátil k minuloročným otváracím pretekom v Číne, kde bol dominantný majstrovský tím. „Ak si spomínate na minuloročný Peking, bolo to ešte výraznejšie dominantné predstavenie Renaultu. Mali najrýchlejšie kolo pretekov, pole position i víťazstvo v pretekoch. Je ťažké povedať, či boli lepší alebo horší, neviem. Môžem však povedať, že Buemi už chyby nerobí. To môj život výrazne komplikuje. Teraz musíme dvihnúť latku so zapojením sa zo strany Audi. Musíme sa zlepšiť v každej oblasti tak rýchlo, ako to len pôjde, a dotiahnuť sa na know-how Renaultu s jeho štyrmi strojmi.“

„Trate sú relatívne rovnaké a my nevieme, kde je skutočná slabina Renaultu. Úprimne, nevieme, kde sa nachádza ani naša vlastná slabina. Takže nevieme, čo by s pneumatikami urobili chladné preteky. Minulý rok mali gumy v chladnejších európskych pretekoch nižšiu výkonnosť. Dúfame, že sa tak stane opäť. Ak nie, tak bude veľmi náročné vyhrať tento šampionát,“ dodáva di Grassi.

Zdroj: FIAFormulaE.com, foto: FIAFormulaE.com