Virgin nevidel v monackom cieli ani jedného z dvojice pilotov

foto: © FIA Formula E

Virgin nebude na tohtoročné monacké preteky spomínať v dobrom, pretože Sam Bird ani Robin Frijns nevideli šachovnicovú vlajku. Obaja vypadli krátko pred koncom podujatia.

Bird po štarte zo štrnásteho miesta postupoval dopredu a v poslednom kole bol na solídnom šiestom mieste. Lenže prišiel náraz zozadu, ktorý zapríčinil defekt a následné zastavenie. Pre Birda to bolo veľmi kruté, pretože počas pretekov predviedol niekoľko pozoruhodných manévrov, napokon však na body nedosiahol a skončil šestnásty. V priebežnom poradí uzatvára prvú desiatku.

„Čo môžem povedať? Po nevydarenej kvalifikácii som predviedol jeden z mojich najlepších výkonov vo Formule E s množstvom skvelých manévrov, dobrou rýchlosťou a zvládnutým batériovým manažmentom. Je frustrujúce, že som napokon skončil takto. Cítim, že tím si za všetku tú tvrdú prácu body zaslúžil. Také sú preteky a vieme, že v iný deň to mohol byť odlišný príbeh,“ povedal víťaz z čilského Santiaga.

TIP: Sledujte nás na Instagrame

Robin Frijns
foto: © FIA Formula E

Frijns začal preteky na jedenástom mieste a postupne sa dostal deviaty post. Päť kôl pred koncom boli jeho šance zmarené pri kolízii s Alexandrom Simsom z BMW, Holanďan obsadil sedemnásty stupienok. Priebežne je tretí. „Samozrejme, že pre celý tím je tento výsledok sklamaním, najmä po parížskom úspechu. Mali sme rýchlosť a boli sme na bodoch. Tím sa veľmi snažil a pre všetkých je to ťažké. Každopádne, musíme sa sústrediť na Berlín.“

Pre Frijnsa budú náročné aj preteky v nemeckej metropole, pretože po sobotnej E-Prix dostal od komisárov trest za kolíziu so Simsom, po ktorej vypadol. Pilot BMW skončil na trinástej priečke. Frijns sa na štarte Berlín E-Prix posunie až o päť miest dozadu. Okrem toho dostal oficiálne pokarhanie.

Virgin nebodoval, ale udržal si aktuálne druhé miesto. Líder DS TECHEETAH má však už 38-bodový náskok. „Je to pre nás trpká pilulka, ale taký je motoršport. Nie vždy dosiahneme výsledok, aký si zaslúžime. Tím pracoval tvrdo. Sam a Robin jazdili výborne, boli na bodovaných pozíciách, takže odchod s prázdnymi rukami je frustrujúci. Z tohto víkendu si môžeme aj tak odniesť mnoho pozitív. Viem, že to hodíme za hlavu a vrátime sa silnejší,“ povedal šéf tímu Sylvain Filippi.

foto: © FIA Formula E
Bird mal blízko ku koncu kariéry

Bird ešte pred pretekmi v Monaku pre e-racing365 priznal, že pred príchodom do Formuly E uvažoval o konci kariéry. Britský jazdec je bývalým testovacím pilotom tímu F1 Mercedes a v GP2 si vybojoval titul vicemajstra. Do F1 sa však nikdy nedostal.

„Bolo to nepríjemné obdobie. V podstate som bol vyhodený z Mercedesu kvôli rozhodnutiu, ktoré v tom čase spravil môj manažment. Totovi Wolffovi sa nepáčila odpoveď na istú vec a tak som sa už nikdy neposadil do auta F1, nikdy ma nezavolali do DTM a povedali mi, že som tam skončil. Bolo to hneď po tom, ako som sa stal vicemajstrom v GP2. Vyhral som päť pretekov a myslel som si, že mám šancu na F1. Žiaľ, nie.“

„Našiel som si dobre platenú prácu, pretože som nemal vôbec nič. Môj manažment bral od pilotov v tom čase veľké percento a v podstate som nemal peniaze. Nič. Bol som len niekoľko týždňov od toho, aby som s motoršportom skončil a stal sa osobným trénerom. Nedokázal som totiž platiť účty za elektrinu, daň či nájomné. Našťastie som dostal šancu vo Formule E od Virginu a využil som ju. Pozrite sa, ako sa šťastie otočilo,“ dodal 32-ročný jazdec, ktorý si myslí, že Formula E získa už čoskoro očakávaný status majstrovstiev sveta: „Bude to znieť pekne, ale už teraz je tento šampionát náročný. Ak tu vyhráte, tak vás každý chváli bez ohľadu na to, ako sa to volá.“

Sam Bird
foto: © FIA Formula E
Kedy spoznáme meno rezervného jazdca?

Filippi pre e-racing365 prezradil, že meno oficiálneho rezervného jazdca tímu Virgin by sme mali spoznať na konci sezóny. Dodal však, že táto téma pre stajňu nie je prvoradá. „Určite sa tomu budeme venovať. Ale keďže nedostaneme alokáciu testov, nie je to pre nás taká priorita ako pre iné tímy.“

Opäť to ale vyzerá tak, že by zákaznícky Virgin mohol pred novou sezónou predsa len „dostať“ niekoľko testovacích dní od Audi. Šéf tímu doplnil, že ich vzájomná dohoda je veľmi flexibilná a preto sú ďalšie testy otvorené. Parížan okrem toho potvrdil, že v lete by sa mal tím mierne rozšíriť o ďalších členov či nový simulátor.