Vlani štvrtý Frijns chcel v tejto sezóne titul, v piatich pretekoch však bodoval len raz

Robin Frijns
foto: Envision Virgin Racing

Robin Frijns zažíva svoju štvrtú sezónu vo Formule E, kde háji farby tímu Envision Virgin Racing. Holanďan skončil vlani celkovo štvrtý, v tomto ročníku je však až pätnásty, čo je výrazný prepad. Na bližšie dôvody týchto zmien sa pozrel špecializovaný portál The-Race.com.

Frijns bodoval v piatich pretekoch iba raz, aj to ešte v premiérovom podujatí sezóny v Rijáde. Jeho kolega Sam Bird sa takisto mierne prepadol, ale nazbieral takmer trikrát toľko bodov a priebežne je desiaty. Rodák z Maastrichtu by bol možno vyššie, nebyť nehôd a zbytočných kolízií. Žiadnemu pretekárovi psychicky nepomôže, ak sa dlhodobo výsledkovo trápi.

„V tejto sérii som si najprv zvykal na to, že do víkendov vstupujem s vedomím či sme alebo nie sme v prvej päťke. Počas celej mojej doterajšej kariéry som bol v prvej päťke, či už to bola Formula Renault 2.0, Svetová séria, čokoľvek. Vo Formule E nikdy neviete, kde sa nachádzate, takže do víkendu môžete vstupovať s tým, že ste dobre pripravený. Potom však príde prvá kvalifikačná skupina a na štarte je z toho dvanáste miesto. Zrazu ste uprostred chaosu a veľmi skoro môže byť po pretekoch. Nie je jednoduché byť v tejto sérii, ani mentálne. Najmä z psychického hľadiska musíte mať odlišné nastavenie,“ približuje Frijns.

Robin Frijns a Sam Bird
foto: Formula E

Po minulej sezóne, v ktorej skončil štvrtý, mal vysoké ciele a chcel bojovať o tie najvyššie pozície. „Pred šiestou sezónou som si myslel – chcem vyhrať šampionát a bojovať o titul. Úplne prvé preteky sezóny prebehli veľmi dobre. Kvalifikoval som sa na dvanáste miesto, bol som v prvej skupine. Myslím si, že to bolo veľmi dobré. V pretekoch som sa prebojoval na piaty post, čo bolo po štarte z prvej skupiny najlepšie možné umiestnenie.“

Potom však prišla výrazná zmena k horšiemu. „V druhých rijádskych pretekoch som vypadol, bola to moja chyba. Počas celých pretekov som bol nespokojný s autom a trápil som sa. Po prvom víkende som bol veľmi vytočený, pretože z môjho pohľadu to malo prebehnúť inak,“ pokračuje holandský pretekár.

K zlepšeniu mohlo prísť v tretích pretekoch v Čile, nestalo sa. Bolo z toho len pätnáste miesto. „Do kvalifikácie sme vstupovali s autom, ktoré som nepoznal. Vošiel som do prvej zákruty a auto sa roztočilo. Ušla mi zadná časť. Potom v pretekoch som dostal v prvom kole defekt a strácal som celé kolo. To bol pre mňa v tejto sezóne môj najnižší bod.“

Robin Frijns
foto: Formula E

Po týchto výsledkoch nasledovalo Mexiko, ktoré prinieslo katastrofu. „Čakalo ma posledných desať kôl, keď som bol zostrelený Nyckom de Vriesom. Určite to nie je jednoduché. Sezóna je dlhá, ale ak máte na konte tri alebo štyri vypadnutia, tak je veľmi náročné vrátiť sa späť. Ale pozrite sa na Jeana-Érica, ktorý mal vlani podobný problém. V prvých troch, štyroch pretekoch nebodoval a získal titul.“

„V pretekoch sa mi darí, mám rýchlosť, čo som ukázal v Mexiku. Vždy sa však niečo udeje. Súťaž je nesmierne náročná a my sa s tímom snažíme vyťažiť z nej maximum. Učíme sa z našich chýb. Z druhých pretekov v Rijáde, ktoré dopadli veľmi zle, sme sa poučili v oblasti nastavenia. V Santiagu to bol iný príbeh,“ pokračuje Frijns.

V Rijáde a Santiagu stratil kontrolu nad vozidlom, čo sa mu nestáva často. „Nikdy predtým sa mi nestalo, že by som v pretekoch stratil kontrolu nad autom. Príliš na to tlačím, som nervózny? Nemyslím si to. Som určite jazdec, ktorý jazdí len podľa pocitu. V Marrákeši sú 90- alebo 180-stupňové zákruty, v ktorých nie je čo cítiť. Radšej jazdím v Paríži, kde sa cítim pohodlnejšie,“ dodal pilot Virginu, ktorý patrí všeobecne k veľmi talentovaným jazdcom.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *