Vozidlá Gen3 by mali prísť o kryté kolesá, dizajn by sme mohli spoznať v lete

António Félix da Costa
foto: Formula E

Formula E smeruje v súvislosti s vozidlami tretej generácie, ktoré nastúpia do akcie na budúci rok, k otvorenejšiemu dizajnu. Informuje o tom The Race.

Tento šampionát využíva momentálne vozidlá Gen2, ktoré majú kryté kolesá. To by sa však malo zmeniť a od budúcej generácie by sme mali na tratiach vídať monoposty s nekrytými „otvorenými“ kolesami. Podobne ako v F1. Momentálna verzia bola viackrát kritizovaná. Po kontakte sa totiž poškodí relatívne veľká časť šasi. Zámerom tvorcov pri navrhovaní Gen2 bolo, aby obmedzili predtým tak časté kontakty. Teraz sa to však ukazuje ako kontraproduktívny faktor.

Podľa uvedeného zdroja budeme pri autách Gen3 vidieť otvorené predné kolesá. Finálny dizajn vozidla by mal byť schválený Medzinárodnou automobilovou federáciou v nasledujúcich týždňoch. Vozidlám Gen3 mala predchádzať aktualizovaná verzia Gen2 Evo (viď foto nižšie), ktorá bola napokon zrušená kvôli šetreniu financií. Už tento model mal mať otvorené predné i zadné kolesá.

Finálna podoba auta ešte nebola zverejnená ani konštruktérom, ktorí potvrdili svoju účasť v ére Gen3. Niektoré potvrdené a isté informácie však boli predmetom diskusií počas posledného stretnutia technickej pracovnej skupiny. Na konečnej podobe vozidla momentálne pracuje viacero externých dizajnérov pod kontrolou FIA. Podobu nového vozidla by sme mohli spoznať už v lete, keďže v septembri by sa mali začať jeho prvotné testy.

foto: Formula E

 

Dva svety

Nové auto by malo byť v porovnaní s Gen2 o čosi menšie, čo by malo dopomôcť k ešte atraktívnejším pretekom na mestských okruhoch. Ich zmenšením chcú tvorcovia ešte viac obmedziť kontakty na trati.

Šéf FIA pre Formulu E a ďalšie inovatívne projekty Frédéric Bertrand pre The Race povedal, že „to bude veľmi atraktívne auto. Myslím si, že tímy majú jedno očakávanie, ktorým je dobrá viditeľnosť pre ich sponzorov. Takže, keď sa snažíte dať všetko dokopy, nemusí to byť jednoduché, ale z toho, čo som videl, to vyzerá veľmi dobre.“

Jedným z rozhodujúcich a veľmi dôležitých faktorov je športový formát novej éry šampionátu, ktorého súčasťou má byť návrat zastávok v boxoch a technológia rýchleho nabíjania. „FIA chce narušiť normálny športový formát jednosedadlových áut alebo formát pretekov, ktorý všetci poznáme.“

„Momentálne si myslíme, že je veľmi náročné pokúsiť sa rešpektovať motošportové štandardy a na druhej strane, ponúknuť šou, pri ktorej si ľudia povedia – v poriadku, je to Formula E, je veľmi špecifická,“ pokračuje Bertrand, ktorý zopakoval, že nová príprava novej fázy šampionátu nie je vôbec jednoduchá.

„Je dôležité, aby ľudia z motošportu cítili, že ponúkame skutočný šport, pretože občas to bolí, keď počujete, že niektorí jazdci hovoria – ach, to nie je ten pravý motošport. Musíme v týchto dvoch svetoch nájsť dostatok pravej DNA, ktorá bude akceptovaná, aj keď tu aj naďalej budú komentátori a kritici. Nech majú aspoň ten pocit, že na jeden strane sú to skutočné preteky, ale na druhej ozajstná zábava,“ dodal líder FIA.

PODCAST: Merci beaucoup, Monako! Formula E potrebovala takéto preteky

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *