Vozidlo Gen2 čakajú na budúci rok zmeny, kontakty budú riskantnejšie

Sébastien Buemi
foto: © FIA Formula E

Vozidlo Gen2 čakajú po sezóne 2019/2020 mierne zmeny, ktoré sa týkajú karosérie. Tá by mala byť náchylnejšia na kontakty. Bezpečnosť pilotov však ohrozená nebude. Informuje o tom Autosport.

Konkrétne má ísť o krehkejšiu prednú časť, ktorá sa pri náraze do zadnej časti iného vozidla skôr poškodí. Ako je známe, životnosť vozidiel Gen2 bola predĺžená o jeden rok do konca ročníka 2021/2022. Opäť sa však dočkáme podobného kroku ako pri autách prvej generácie, pri ktorých boli pred treťou sezónou vykonané mierne úpravy karosérie.

Viacerí piloti v minulosti poukazovali na potrebu zníženia frekvencie kontaktov počas pretekov. Jazdci pri snahe dostať sa pred súpera sa často uchyľujú k spomínaným „ťukesom“, ktoré ale vo veľkej miere zničili práve monopost vpredu. Okruhový riaditeľ FIA Frédéric Bertrand pre Autosport prezradil bližšie detaily pripravovaných zmien. „V siedmej sezóne predstavíme facelift vozidla. Predná časť bude o čosi slabšia, takže, ak sa pilot rozhodne pre kontakt, potrestá sa sám.“

„Nechceme však zájsť priďaleko, pretože potrebujeme nájsť rovnováhu medzi mierou oslabenia prednej časti a tým, aby sme netrávili príliš veľa času pod žltými vlajkami, FCY, či výmenami predných krídel. To by bol problém. Neviem, či je výraz „slabšie“ správny. Je to skôr ako pri iných jednosedadlových monopostoch. Ak tlačíte na súpera pred sebou, stratíte predné krídlo a musíte zájsť do boxov. Možno zničíte preteky chlapíkovi pred sebou, ale potrestáte aj samého seba,“ dodal predstaviteľ FIA.

Ako ďalej informuje Autosport, očakávať vraj môžeme výraznejšie zmeny, ktoré sa viditeľne prejavia na monopostoch sezóny 2020/2021.

TIP: Sledujte nás na Instagrame