Zakladajúci člen Formuly E sa lúči, Audi ukončilo úspešné účinkovanie v šampionáte

René Rast a Lucas di Grassi
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Audi po skončení sezóny v Berlíne zakončilo svoje sedemročné pôsobenie vo Formule E. Nekončí sa len účinkovanie nemeckej značky, ale aj veľmi úspešná éra tejto stajne.

Práve monopost tímu Abt, ešte bez továrenskej podpory Audi, vyhral 13. septembra 2014 vôbec prvé preteky Formuly E. V Pekingu sa radoval Lucas di Grassi. Teraz sa cesta jedného z najúspešnejších tímov šampionátu končí. Audi sa rozhodlo, že jeho ďalším projektom v oblasti elektrického pohonu bude Rely Dakar.

Nemecký konštruktér sa s Formulou E rozlúčil nápismi “Thank you Formula E, it’s been electrifying!” na systéme halo. Di Grassi, ktorý je momentálne spájaný s možným angažmánom v tíme Venturi, počas rozlúčkového víkendu neskrýval emócie. Navyše, s tímom sa rozlúčil najlepšie, ako mohol. Sobotným víťazstvom.

„Bol to veľmi emotívny víkend,“ povedal Brazílčan. „Za sedem rokov sme s Audi Sport, ABTom a Schaefflerom dosiahli extrémne množstvo úspechov. Je veľká škoda, že sa toto úspešné partnerstvo teraz končí.“

Audi sa lúči s Formulou E vo veľkom štýle, di Grassi s dvanástym víťazstvom (Video)

 

Koniec Audi bude s najväčšou pravdepodobnosťou znamenať koniec aj pre Reného Rasta, ktorý počas svojho účinkovania vo Formule E potvrdil svoje nespochybniteľné kvality. Obdivuhodná je predovšetkým jeho štatistika najrýchlejších kôl pretekov. Pri pätnástich štartoch ich zajazdil až šesť.

Šéf Audi Sport Julius Seebach, ktorý má na starosti motošport, dodal: „Audi bolo prvým nemeckým konštruktérom s továrenským záväzkom voči Formule E. Audi Sport ABT Schaeffler je najúspešnejším tímom vo Formule E a bol priekopníkom v tejto pretekárskej sérii. Teraz na nás čaká jedna z najväčších výziev v motošporte – Rely Dakar.“

„Našou najväčšou silou počas tohto roka bola určite efektívna pohonná jednotka v pretekoch. Lucas a René strhli fanúšikov dvomi víťazstvami, dvojitým triumfom v Mexiku a takisto prebíjaním sa vpred naprieč pretekárskym poľom. Táto sezóna bola neuveriteľne tesná s tvrdými súbojmi na trati. Náš tím môže byť extrémne hrdý na to, čo sme spoločne dokázali. Bola to fantastická cesta,“ povedal šéf tímu Allan McNish.

Po siedmich rokoch je Audi najúspešnejším tímom vo Formule E. V 84 pretekoch nazbieral 1380 bodov, 14 víťazstiev a 47 pódiových umiestnení. Di Grassi sa stal v sezóne 2016/2016 šampiónom a o rok neskôr sa stajňa, už aj s továrenskou podporou Audi, dočkala tímového prvenstva.

Zatiaľ nie je jasné, kto Audi nahradí na štarte budúceho ročníka. Snahy Abtu o prevádzku vlastného tímu s najväčšou pravdepodobnosťou zlyhali. Pred časom sme sa dozvedeli, že na „náhradníkovi“ by mala pracovať samotná séria.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *