Zistil som, že som bol rozmaznaný, prezradil nováčik Lotterer

André Lotterer

André Lotterer si myslí, že Formula E je opakom toho, na čo bol doteraz zvyknutý. Vďaka tomu si uvedomil, že bol vo svojej doterajšej kariére rozmaznaný. Pripomíname jeho staršie vyjadrenie o tom, že Formula E je skôr o politike ako o športe. Aj to dokazuje, že človek by nemal súdiť niečo, s čím nemá skúsenosti.

Nemec má ale skúseností dostatok, čo dokazujú jeho tri triumfy v 24-hodinových pretekoch Le Mans. Pred aktuálnou sezónou sa dohodol s tímom Formuly E Techeetah, kde sa stal kolegom Jeana-Érica Vergna.

„Je to opačné. Vinou najlepších pretekárskych áut som bol naozaj rozmaznaný. Super Formula je spolu s Formulou 1 z hľadiska zákrut najrýchlejšia. LMP1 má tisíc koní a pohon štyroch kolies. Zo zákrut vás to vystrelí ako nič iné na tejto planéte. Môžete mať auto, ktoré je ešte rýchlejšie ako LMP1, a dostať ho na hranicu, je to váš svet. Je to tak so všetkým. Aj pomalé auto viete dostať na hranicu jeho možností. Zostávate zaneprázdnený. Z mentálneho hľadiska je to veľmi veľká výzva,“ prezradil pilot pre Autosport.com.

Rodák z Duisburgu ukončí dvojitou Hongkong ePrix sedemnásťročnú absenciu na mestských okruhoch. „Uvidíme, aký istý budem. Potrebujete mať istotu a cítiť sa pohodlne. Mnoho ľudí tvrdí, že Formula E nemá silu, bla, bla, bla… Ale ja som presvedčený, že na mestské okruhy to stačí.“

Vo Formule E, tak ako v každej inej sérii, zohrávajú dôležitú úlohu pneumatiky. „Nemusíte rozumieť malým zmenám v nastavení. Brzdy sú citlivé na teplotu a vrcholom balansu je zmena rekuperácie. Ak o ňu prídete kvôli teplote batérie alebo stavu nabitia, máte vzadu menej brzdnej sily. Musíte to kompenzovať. Menia sa tým charakteristiky a teplota bŕzd. Tak či tak, kvalita bŕzd je rôzna. Máme dobré disky a zlé disky a rozdiely medzi ľavou a pravou stranou,“ dodáva Lotterer.

Zdroj: Autosport.com, foto: Sam Bloxham (LAT)